Němečtí rodiče a učitelé považují zprostředkování hodnot za důležité

POLITIQ: Telegraficky

Zprostředkování hodnot je pro německé rodiče i učitele důležitou součástí výuky. 

Vyplývá to ze studie, kterou zadalo sdružení „Vzdělávání a výchova“ (VBE) institutu pro výzkum veřejného mínění Forsa. Respondenti byli dotazováni, jakou důležitost přiřazují různým vzdělávacím cílům, které jsou formulovány např. ve školských zákonech jednotlivých spolkových zemí.

Za obzvlášť důležité považovali jak rodiče tak učitelé výchovu k zodpovědnému jednání, samostatnost při učení, získání sociálních kompetencí a rozvoj osobnosti. Na konci žebříčku skončila orientace na výkon a podpora oddanosti vlasti.

Mnoho dotázaných je ovšem také toho názoru, že převedení cílů do praxe často vázne. Sdružení „Vzdělávání a výchova“ se proto chce zasadit pro lepší rámcové podmínky. Často není ve školách k dispozici dostatečné množství času, stěžuje si předseda VBE Udo Beckmann. Učitelé, kteří mají zprostředkovávat hodnoty, na to musí mít dostatek času, neboť vztah k hodnotám se musí kromě učení i prožít.

Zde si můžete celou studii institutu Forsa prostudovat (v němčině).

S tématem hodnot a vzdělání souvisí i článek německého týdeníku Die Zeit „Xenofobie a nenávist: škola nemusí a dokonce nesmí být neutrální“.

Xenofobie a nenávist: škola nemusí a dokonce nesmí být neutrální



Zanechte nám svou korekturu nebo komentář: