Méně je více: kvalitní novinařina se v digitálních médiích vyplácí

Méně je více: kvalitní novinařina se v digitálních médiích vyplácí
REKLAMA

Online média jako The Guardian, The Times of London a Le Monde snížily počet svých článků a tím překvapivě dosáhly větší návštěvnosti, delší dobu návštěv a zvýšily počet předplatitelů.

V uplynulém roce snížil The Guardian o třetinu svůj týdenní objem článků, poté co pomocí analytického nástroje Ophan zjistil, že mnoho produkovaných příspěvků má jen nízkou čtenost. Informaci přinesl s odvoláním na editora strategických projektů Chrise Morana magazín Digiday. Na základě dat z Comscore měla webová stránka v prosinci 2019 25 milionů unikátních návštěvníků, oproti 23,4 milionům v předchozím roce.

Le Monde redukoval mezi lety 2017 a 2019 celkový počet článků o 25 %. Zároveň došlo k navýšení počtu zaměstnanců. Podle tweetu šéfredaktora Le Monde Luca Bronnera vzrostl počet návštěvníků o 11 % a tiskové a digitální vydání rovněž o 11 %. V prosinci 2019 činil počet unikátních návštěvníků 9,1 milionů po 8,4 milionech v prosinci 2018.

Kvalita místo množství: na internetu se méně čte

Od minulého léta zveřejňují The Times of London v rubrice Home News o 15 % méně článků poté, co bylo zjištěno, že příspěvky bez dodatečného nebo exkluzivního obsahu zaostávají za očekáváním. Doba setrvání na stránce se v této oblasti prodloužila: čtenáři aplikace zůstanou v průměru 28 minut denně, což je podle vydavatelství o 25 % delší doba než v předchozím roce.

Mediální analytik Thomas Baekdal v Digiday vysvětlil, že na internetu se ve srovnání s tištěnými deníky čte méně článků, proto je jedno, „jestli digitální magazín zveřejňuje 100, 500 nebo 1.000 příspěvků“. Novinářská kvalita a zajímavé články jsou pro velký dosah důležitější.

REKLAMA